StoryBrand
Dit document bevat 11 notities van de podcast "StoryBrand 1: Het StoryBrand Framework". Enkele belangrijke punten zijn dat de hoofdpersoon van een verhaal maar één ding wil, dat verkopers zich richten op externe problemen terwijl klanten op zoek zijn naar oplossingen voor interne problemen, en dat het belangrijk is om als gids een plan aan te bieden aan de hoofdpersoon. Andere notities behandelen onder meer de primitieve aard van ons brein, het belang van een transitionele CTA en het definiëren van de transformatie die de hoofdpersoon ondergaat.
AirrQuote (Time 0:21:21)
Note: Je hoofdpersoon wil maar 1 ding (Jason Bourne). Nodig je hoofdpersoon uit in te stappen in een verhaal
AirrQuote (Time 0:23:39)
Note: Meeste verkopers verkopen oplossing extern probleem, terwijl de klant een oplossing zoekt voor een intern probleem
AirrQuote (Time 0:24:23)
Note: Intern probleem is hoe je je voelt over dat externe probleem
AirrQuote (Time 0:37:21)
Note: De komt is niet dom, maar ons brein is heel primitief
AirrQuote (Time 0:38:37)
Note: Je geeft als gids een plan aan je hoofdpersoon
AirrQuote (Time 0:41:16)
Note: Procesoperator en overeenkomstplan
AirrQuote (Time 0:42:09)
Note: Transitionele CTA
AirrQuote (Time 0:44:43)
Note: Als je geen actie onderneemt, wat gebeurt er dan? Maar met mate. Net als zout. Smaakvol
AirrQuote (Time 0:47:02)
Note: Wat staat er op het spel?
AirrQuote (Time 0:51:52)
Note: Toekomstplannen: hoe ziet het opgeloste INTERNE probleem eruit? Hoe voelt iemand zich?
AirrQuote (Time 0:55:34)
Note: Wat is de transformatie die je hoofdpersoon ondergaat?