StoryBrand 1: Het StoryBrand Framework
StoryBrand
In de podcast "StoryBrand 1: Het StoryBrand Framework" bespreekt de auteur het belang van het betrekken van de hoofdpersoon in een verhaal, het begrijpen van interne problemen in plaats van externe problemen en het bieden van een plan als gids. Daarnaast worden onderwerpen zoals de primitieve aard van ons brein, transitionele CTA's en de transformatie van de hoofdpersoon behandeld.
AirrQuote (Time 0:21:21)
Note: Je hoofdpersoon wil maar 1 ding (Jason Bourne). Nodig je hoofdpersoon uit in te stappen in een verhaal
AirrQuote (Time 0:23:39)
Note: Meeste verkopers verkopen oplossing extern probleem, terwijl de klant een oplossing zoekt voor een intern probleem
AirrQuote (Time 0:24:23)
Note: Intern probleem is hoe je je voelt over dat externe probleem
AirrQuote (Time 0:37:21)
Note: De komt is niet dom, maar ons brein is heel primitief
AirrQuote (Time 0:38:37)
Note: Je geeft als gids een plan aan je hoofdpersoon
AirrQuote (Time 0:41:16)
Note: Procesoperator en overeenkomstplan
AirrQuote (Time 0:42:09)
Note: Transitionele CTA
AirrQuote (Time 0:44:43)
Note: Als je geen actie onderneemt, wat gebeurt er dan? Maar met mate. Net als zout. Smaakvol
AirrQuote (Time 0:47:02)
Note: Wat staat er op het spel?
AirrQuote (Time 0:51:52)
Note: Toekomstplannen: hoe ziet het opgeloste INTERNE probleem eruit? Hoe voelt iemand zich?
AirrQuote (Time 0:55:34)
Note: Wat is de transformatie die je hoofdpersoon ondergaat?